Biuro Prawne - Biuletyn Informacji Publicznej

Biuro Prawne

Plac Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel.: (+48) 77 40 49 373
e-mail:

Radca Prawny
Waldemar Piontek

tel.: (+48) 77 40 49 373
e-mail:

Zakres działań:

Do zakresu działania Biura Prawnego należy:

  1. zapewnienie wszechstronnej obsługi prawnej Gminy,
  2. nadzór nad stosowaniem prawa w Urzędzie oraz udzielanie pracownikom porad w tym zakresie,
  3. obsługa prawna Rady, Burmistrza oraz komórek organizacyjnych Urzędu,
  4. udział w opracowywaniu oraz opiniowanie projektów aktów prawnych Rady, Burmistrza,
  5. udzielanie porad prawnych gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym własnej obsługi prawnej,
  6. opiniowanie trybu załatwiania w Urzędzie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej,
  7. wydawanie opinii prawnych w spornych kwestiach,
  8. uczestnictwo w rokowaniach, których celem jest nawiązanie lub rozwiązanie stosunku prawnego, Burmistrza, Zastępców Burmistrza i kierowników komórek organizacyjnych Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych nie posiadających własnej obsługi prawnej,
  9. prowadzenie w imieniu Burmistrza spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
  10. przygotowanie treści zawiadomień organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu,
  11. informowanie i szkolenie pracowników w zakresie wchodzących w życie aktów prawnych i zmian w obowiązujących przepisach,
  12. współudział w przygotowywaniu oraz przeprowadzeniu wyborów samorządowych oraz referendów w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym i ustawie z dnia 15 września 2000r. o referendum lokalnym, w zakresie szkolenia obwodowych komisji, obsługi prawnej procesu kompletowania dokumentacji wyborczej,
  13. współudział w przygotowywaniu wyborów do Sejmu, Senatu i Prezydenta RP oraz referendów o zasięgu ogólnokrajowym, w zakresie szkolenia obwodowych komisji wyborczych oraz obsługi prawnej procesu kompletacji dokumentacji wyborczej,
  14. realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw.
     

 

Redakcja strony - Biuro Prawne rejestr zmian

  • Podmiot udostępniający informację: 
  • Pierwsza publikacja:Kozołup Marek2017-07-26 21:37:33
  • Aktualizacja publikacji:Kozołup Marek2017-07-26 21:37:41
  • Wytworzenie publikacji:Kozołup Marek2017-07-26 21:37:33
  • Zatwierdzenie informacji:Kozołup Marek2017-07-26 21:37:33
Liczba odwiedzin: 730