Referat Kadr - Biuletyn Informacji Publicznej

Referat Kadr

Plac Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie

tel.: (+48) 77 40 49 356
e-mail:

Kierownik
Lucyna Chrobak

tel.: (+48) 77 40 49 356
e-mail: 

Zakres działań:

Do zakresu działania Referatu Kadr należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników:
    • prowadzenie spraw dotyczących zatrudniania i zwalniania w ramach stosunku pracy na podstawie wyboru, powołania, umowy o pracę,
    • przygotowanie i prowadzenie na bieżąco dokumentacji kadrowej,
    • archiwizowanie akt osobowych,
    • przygotowywanie dokumentacji dla pracowników zatrudnionych i byłych pracowników w celu naliczania kapitału początkowego w części dotyczącej spraw kadrowych,
    • realizacja przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, kodeksu pracy oraz przepisów wykonawczych, m.in. poprzez ustalanie prawa do dodatków stażowych i nagród jubileuszowych, ustalanie prawa do dodatkowego rocznego wynagrodzenia, sporządzanie rocznego planu urlopów wypoczynkowych,
    • prowadzenie ewidencji czasu pracy, m.in. w zakresie urlopów wypoczynkowych, bezpłatnych i wychowawczych, wyjść służbowych i prywatnych pracowników, wyjazdów służbowych, zwolnień lekarskich,
    • prowadzenie spraw związanych z profilaktyczną opieką lekarską pracowników, kierowanie na badania wstępne, okresowe i kontrolne,
    • sporządzanie i przekazywanie wniosków o emerytury, renty pracowników Urzędu i kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych Gminy,
  2. prowadzenie spraw osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  3. planowanie i zarządzanie funduszem płac:
    • przygotowywanie założeń i rocznych projektów funduszu płac,
    • monitorowanie dysponowania funduszem płac,
    • sporządzanie analiz i sprawozdań dla potrzeb pracodawcy,
  4. realizacja i obsługa założeń polityki kadrowo - płacowej pracodawcy:
    • opracowanie Regulaminu Pracy,
    • analiza zatrudnienia i planowanie zatrudnienia,
    • sporządzanie sprawozdań analiz zatrudnienia, wynagradzania oraz realizacji funduszu płac,
  5. nabór i zatrudnianie pracowników:
    • przygotowywanie procedur rekrutacji i awansowania pracowników,
    • obsługa naboru pracowników,
    • organizacja konkursów na stanowiska kierownicze w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy,
  6. prowadzenie dokumentacji z zakresu studiów uzupełniających, wyższych, podyplomowych,
  7. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem, kształceniem i doskonaleniem zawodowym pracowników,
  8. organizacja praktyk studenckich i uczniowskich oraz stażów dla absolwentów,
  9. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
  10. kontrola dyscypliny pracy pracowników Urzędu,
  11. planowanie wydatków na szkolenia i analiza ich realizacji,
  12. zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o dokonywane analizy kadrowe,
  13. sporządzanie sprawozdań dla potrzeb GUS w zakresie prowadzonych spraw,
  14. wykonywanie czynności związanych z wynikającym z ustawy o samorządzie gminnym obowiązkiem składania przez Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osoby zarządzające i członków organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu Burmistrza oświadczeń majątkowych,
  15. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
  16. prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie bhp i p.poż.,
  17. bieżące informowanie Burmistrza o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  18. sporządzanie i przedstawianie Burmistrzowi okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z propozycjami przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożenia życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  19. współudział w opracowywaniu planów modernizacji budynku Urzędu i innych obiektów gminnych oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zmierzających do poprawy stanu bhp,
  20. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bhp w stosowanych oraz nowo wprowadzanych rozwiązaniach technicznych,
  21. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
  22. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  23. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  24. doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bhp,
  25. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się wykonywaną pracą,
  26. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
  27. przeprowadzanie kontroli stanu bhp w budynku Urzędu i innych obiektach gminnych, przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów bhp przez pracowników Urzędu, zarówno podczas pracy wykonywanej w Urzędzie jak i poza nim,
  28. występowanie do osób kierujących pracownikami z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bhp,
  29. udział w przekazywaniu do użytkowania nowych lub przebudowywanych obiektów oraz innych urządzeń mających wpływ na bhp pracowników,
  30. współudział w opracowywaniu aktów normatywnych dotyczących bhp oraz w ustalaniu zadań kierownikom komórek organizacyjnych i innych osób kierujących pracą pracowników z zakresu bhp,
  31. współpraca z właściwymi organami i instytucjami w zakresie badań i pomiarów czynników uciążliwych i szkodliwych dla zdrowia oraz sposobów ochrony pracowników przed nimi,
  32. wnioskowanie do Burmistrza o niezwłoczne wstrzymanie pracy w zagrożonym obiekcie lub jego części w przypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracownika,
  33. udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy,
  34. realizacja zadań wynikających z przepisów szczególnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa pożarowego,
  35. realizowanie zadań wynikających z przepisów o dostępie do informacji publicznej, w tym aktualizowanie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie prowadzonych spraw.
  36. nadzór merytoryczny nad wykorzystaniem dotacji udzielanych z budżetu Gminy dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz udzielanych innym jednostkom lub organizacjom na podstawie umowy lub porozumienia,
  37. przeprowadzanie konsultacji z organizacjami pozarządowymi w zakresie aktów prawa miejscowego dotyczących zadań statutowych ww. organizacji,
  38. tworzenie i aktualizacja kart realizacji zadań obronnych.

Redakcja strony - Referat Kadr rejestr zmian

  • Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich
  • Pierwsza publikacja:Kiszczyk Michał2017-07-28 13:05:59
  • Aktualizacja publikacji:Kiszczyk Michał2017-07-28 13:06:02
  • Wytworzenie publikacji:Kiszczyk Michał2017-07-28 13:05:59
  • Zatwierdzenie informacji:Kiszczyk Michał2017-07-28 13:05:59
Liczba odwiedzin: 984