Wymagania i potrzebne dokumenty: |
- dowód osobisty lub paszport
- wypełniony formularz – zgłoszenie pobytu stałego bądź, zgłoszenie pobytu czasowego
- potwierdzenie faktu pobytu w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie wyrażone w formie podpisu dysponenta lokalu lub budynku złożonego w obecności urzędnika
- przedłożenie do wglądu, dokumentu stanowiącego o prawie do dysponowania mieszkaniem (np. akt własności, wypis z rejestru ksiąg wieczystych, umowa najmu lokalu, itp.)
|
Gdzie odebrać formularze: |
Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich, Referat Ewidencji Ludności, pokój nr 7 lub ze strony internetowej |
Opłaty: |
- dokonanie zameldowania - bez opłaty
|
Inne wskazówki, uwagi: |
Sposób załatwienia sprawy:
- przyjęcie zgłoszenia
- dokonanie wpisów w dokumentacji referatu
- wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały następuje z urzędu (bezpłatnie), o zameldowaniu na pobyt czasowy-następuje na wniosek, po uiszczeniu opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Zameldowania można dokonać za pośrednictwem pełnomocnika. Wymagane dokumenty:
- pisemne pełnomocnictwo (do wglądu)
- dowód osobisty pełnomocnika
|
Podstawa prawna: |
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U 2019.1397).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 grudnia 2018r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz.U.2018.2484)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego meldunkowego (Dz. U.2017.2411)
|