Referat Budżetowy
Plac Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel.: (+48) 77 40 49 328, 77 40 49 360
e-mail:
Kierownik
Katarzyna Szufla
Zakres działań:
Do zakresu działania Referatu Budżetowego należy w szczególności:
- opracowanie zasad polityki rachunkowości,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu,
- zapewnienie obsługi bankowej Gminy,
- prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie obsługi kredytów i pożyczek zaciąganych, bądź udzielanych przez Gminę,
- prowadzenie obsługi kasowej,
- wystawianie faktur VAT,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług,
- prowadzenie ewidencji i obsługa spraw płacowych oraz ubezpieczeń społecznych pracowników urzędu i osób zatrudnionych na podstawie innych umów niż umowa o pracę, w szczególności: naliczanie wynagrodzeń i składników pochodnych od wynagrodzeń, podatku dochodowego, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego, wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń,
- wykonywanie obowiązków związanych z rejestracją pracowników zatrudnionych na umowę o pracę bądź innych umów niż umowa o pracę, zgodnie z przepisami dotyczącymi ubezpieczeń społecznych
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów budżetowych, w tym wieczystego użytkowania gruntu oraz opłaty przekształceniowej,
- prowadzenie czynności windykacyjnych należności Gminy przy współpracy z komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za realizację określonych źródeł dochodów budżetowych oraz z biurem prawnym Urzędu,
- prowadzenie ewidencji księgowej wydatków budżetowych,
- nadzór i kontrola wydatkowania środków budżetowych realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu;
- prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz innych funduszy specjalnych,
- prowadzenie ewidencji księgowej wadium,
- prowadzenie obsługi finansowej projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym ze środków Unii Europejskiej,
- prowadzenie obsługi księgowo – rozliczeniowej środków otrzymanych i wydatkowanych na zadania zlecone, bądź powierzone Gminie,
- prowadzenie ewidencji analityczno-syntetycznej majątku ruchomego i nieruchomego Gminy nieposiadającego odrębnego zarządcy w postaci jednostki organizacyjnej lub komunalnej osoby prawnej,
- przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji w/w majątku,
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku gminy,
- nadzór nad realizacją wniosków w sprawie udzielania ulg w zakresie spłaty należności mających charakter cywilnoprawny.