Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji
ul. M. Prawego 21, 47-100 Strzelce Opolskie
tel.: (+48) 77 546 53 90, 77 546 53 91, 77 546 53 96
e-mail:
Kierownik
Radosław Wojciechowski
Zakres działań:
Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej i Inwestycji należy w szczególności:
- rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej do wzmacniania potencjału i rozwoju Gminy,
- zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy,
- pełnienie funkcji inwestora, nadzór oraz rozliczanie inwestycji, dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych,
- egzekwowanie od wykonawców robót inwestycyjnych i remontowych należytego wykonania warunków umowy,
- przekazywanie zrealizowanych obiektów na rzecz właściwego podmiotu,
- sporządzanie szacunkowej wyceny zadań do realizacji w roku budżetowym,
- współdziałanie w przygotowywaniu przetargów na wybór wykonawców zadań przyjętych do planu rzeczowego, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
- przygotowywanie zbiorczej propozycji inwestycyjno-remontowej na podstawie złożonych wniosków przez komórki organizacyjne Urzędu i inne jednostki organizacyjne Gminy dla potrzeb planu zadań rzeczowych Gminy na dany rok budżetowy,
- współudział w opracowywanych programach rozwoju infrastruktury technicznej na terenie Gminy,
- opiniowanie celowości i koordynacja inicjowanych przez jednostki organizacyjne Gminy oraz mieszkańców Gminy inwestycji związanych z infrastrukturą techniczną,
- pełnienie funkcji zarządcy dróg gminnych,
- koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad działaniami wynikającymi z ustawy o drogach publicznych,
- planowanie i nadzór nad realizacją zadań związanych z utrzymaniem gminnych dróg publicznych,
- planowanie i nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie miasta Strzelce Opolskie,
- koordynacja inwestycji sieciowych na drogach,
- koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad działaniami wynikającymi z ustawy o ruchu drogowym,
- realizacja zadań związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym dróg publicznych gminnych, ustalanie potrzeb w tym zakresie, w uzgodnieniu z zarządcami dróg innych kategorii i policją,
- umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic na terenie miasta i Gminy,
- montaż i remont wiat przystankowych,
- planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy,
- realizacja zadań Gminy związanych z finansowaniem oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie Gminy, wynikających z ustawy Prawo energetyczne,
- przygotowywanie niezbędnych materiałów związanych z współdziałaniem z zakładami i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji na temat realizowanych zadań,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację inwestycji gminnych,
- nadzór merytoryczny nad wykorzystywaniem dotacji udzielanych z budżetu Gminy dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz udzielanych innym jednostkom lub organizacjom na podstawie umowy lub porozumienia.