Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami Komunalnymi - Biuletyn Informacji Publicznej


Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami Komunalnymi

Plac Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel.: (+48) 77 40 49 341
e-mail:

Kierownik:

Małgorzata Farajewicz

Zakres działań:

Do zadań Referatu Zarządzania i Gospodarowania Odpadami Komunalnymi należy w szczególności:

  1. kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną,
  2. organizowanie i wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałami Rady i zarządzeniami Burmistrza, celem zapewnienia właściwej i terminowej ich realizacji,
  3. przygotowanie i realizacja przedsięwzięć i projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych,
  4. rozpatrywanie interwencji, interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków Rady, postulatów ludności z propozycją ich załatwienia,
  5. rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwienie,
  6. przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień,
  7. współdziałanie z administracją rządową i samorządową oraz innymi podmiotami i mieszkańcami w celu realizacji swoich zadań,
  8. opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów Miejskiego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i ich zmian w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
  9. planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych w budżecie na gospodarkę odpadami komunalnymi,
  10. realizacja zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z wyłączeniem zagadnień dotyczących postępowania ze zwierzętami i nieczystościami płynnymi,
  11. nadzór i prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami komunalnymi wraz z realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
  12. nadzór nad prowadzeniem i funkcjonowaniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,
  13. bieżąca analiza systemu gospodarki odpadami na terenie gminy,
  14. opracowywanie corocznej analizy stanu gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi jako elementu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
  15. opracowywanie dokumentów planistycznych i aktów prawa miejscowego w planowanej strategii gminy w zakresie zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi,
  16. opracowanie projektów aktów normatywnych i materiałów do tworzenia zmian prawnych w gminnym systemie zarzadzania gospodarką odpadami komunalnymi,
  17. nadzór nad prawidłowym wykonywaniem zadań w referacie i zapewnienie właściwej oraz terminowej ich realizacji,
  18. nadzór nad przyjmowaniem i weryfikacją sprawozdań od przedsiębiorców z realizacji przez gminę powierzonych zadań,
  19. nadzór i sporządzanie rocznych sprawozdań z zadań realizowanych na terenie gminy i przekazywanie ich do właściwych organów,
  20. nadzór i prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi,
  21. nadzór i kontrola nad wydawanymi decyzjami administracyjnymi w zakresie ewidencji rozliczeń oraz wysokości zaległości z tytułu opłat za usługę gospodarowania odpadami,
  22. nadzór, kontrola i aktualizacja bazy danych właścicieli nieruchomości oraz prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości i osób zamieszkałych na nich zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  23. prowadzenie prac w celu uzupełnienia systemu zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi opartego na relacyjnych mapach „GIS”,
  24. prowadzenie prac związanych z przygotowaniem materiałów do przeprowadzenia przetargów na odbiór lub odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
  25. prowadzenie ewidencji podmiotów, które świadczą usługi gospodarowania odpadami zgodnie z Rejestrem Działalności Regulowanej,
  26. monitorowanie zawartych umów wraz z kontrolą i egzekwowaniem jakości ich wykonywania,
  27. przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za usługę zagospodarowania odpadami komunalnymi,
  28. prowadzenie kontroli prawidłowości wykazanych danych w deklaracjach złożonych przez właścicieli nieruchomości,
  29. współdziałanie i kontrola działalności firm w zakresie odbierania lub zagospodarowania odpadów komunalnych na terenie gminy,
  30. analiza sprawozdań oraz prowadzenie kontroli dotyczących rozliczeń właścicieli nieruchomości z uiszczonej opłaty na podstawie danych z deklaracji,
  31. prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości i osób zamieszkałych na nich wraz z ich bieżącą aktualizacją,
  32. prowadzenie i promocja gminnego systemu segregacji odpadów komunalnych wraz z hierarchią postępowania z odpadami,
  33. obsługa i wprowadzanie danych do bazy właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych,
  34. prowadzenie ewidencji opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie operacji księgowych, ewidencji przypisów i odpisów, wpłat i zwrotów, kontroli i realizacji zobowiązań oraz rozliczania nadpłat z zastosowaniem przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz rozporządzeń regulujących zasady rachunkowości oraz plan kont dla organów podatkowych jst,
  35. wszczynanie egzekucji administracyjnej,
  36. kontrola nad wydatkowaniem środków budżetowych pochodzących z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z ich przeznaczeniem oraz względem otrzymanych dochodów,
  37. współpraca z komórkami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w celu realizacji zadań referatu.

Redakcja strony - Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami Komunalnymi rejestr zmian

  • Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich
  • Pierwsza publikacja:Wnuk Angelika2019-10-11 10:24:12
  • Aktualizacja publikacji:Wnuk Angelika2019-10-11 10:24:16
  • Wytworzenie publikacji:Wnuk Angelika2019-10-11 10:24:12
  • Zatwierdzenie informacji:Wnuk Angelika2019-10-11 10:24:12
Liczba odwiedzin: 1374