Rejestracja zgonu
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich |
---|---|
Wymagania i potrzebne dokumenty: |
|
Termin załatwienia odpowiedzi: |
Zgłoszenia zgonu należy dokonać w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu. Natomiast jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin od zgonu. |
Inne wskazówki, uwagi: |
Zgon rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok. Zatem jeżeli osoba zmarła lub została znaleziona na terenie Gminy Strzelce Opolskie zgłoszenia zgonu musisz dokonać w tutejszym Urzędzie Stanu Cywilnego. Kierownik USC rejestrując zgon, dokonuje wymeldowania osoby zmarłej i unieważnia jej dowód osobisty.
W przypadku zgonu spowodowanego wypadkiem lub przyczyną nienaturalnej śmierci wymagana jest zgoda prokuratora do pochowania zwłok. |
Opłaty: |
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat. Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest jeden odpis skrócony aktu zgonu oraz karta przeznaczona dla administracji cmentarza. |
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U.2018 poz.2224) |
format | Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar |
---|---|---|---|
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 428
|
2020-02-27 11:13 Świenty Radosław | 70.17KB |